Home / مشاوره ویزای آمریکا / ویزای سرمایه گذاری (EB-5)

ویزای سرمایه گذاری (EB-5)

این‌گونه ویزا (گرین کارت) برای سرمایه گذاران در اقتصاد آمریکا موجود است. دارنده گرین کارت اغلب حقوق یک شهروند آمریکایی را داراست. علاوه بر سرمایه گذار همسر و فرزندان زیر 21 سال مجرد وی نیز همزمان قادر به دریافت گرین کارت هستند. برای این‌گونه سرمایه گذاری، سرمایه گذار از هر کشوری در دنیا می‌تواند باشد.

حداقل سرمایه قابل قبول پانصد هزار دلار آمریکاست. سرمایه گذار احتیاج به حضور و مدیریت دائم تشکیلات خود ندارد. بنابراین نیازی به اقامت در نزدیکی تشکیلات تجاری خود ندارد. سرمایه گذار، همسر و فرزندانش به طور قانونی مجاز هستند که در آمریکا کار کنند.

سرمایه گذار موظف است که اثبات نماید سرمایه وی از راه‌های کاملاً قانونی به دست آمده است. برای اثبات صورت وضعیت‌های مالیاتی، صورت وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌ها، اسناد مالکیت و قراردادهای ملکی، اسناد ارث و میراث و مانند آن مورد نیاز است. سرمایه گذار باید ریسک‌های احتمالی ناشی از سرمایه گذاری خود را پذیرا باشد.

یک سال و نه ماه پس از شروع کار تشکیلات سرمایه گذار و ایجاد شغل‌های مورد نظر وی می‌تواند برای تبدیل گرین کارت خود از موقت به دائم اقدام نماید. 4 سال و نه ماه پس از دریافت گرین کارت دائم نیز مجاز به درخواست برای شهروندی آمریکا می‌باشد. بلافاصله پس از تبدیل شدن به شهروند آمریکائی وی، همسرش و فرزندانش قادر به درخواست گرین کارت برای اعضای درجه 1 فامیل خود که هنوز گرین کارت ندارند خواهند بود. مثل پدر و مادر، فرزندان بالای 21 سال و همسرانشان و خواهر و برادر. بنابراین این نوع ویزا وسیله ای برای امکان مهاجرت یک خانواده بزرگ خواهد بود.

در سال ۱۹۹۰ کنگره آمریکا برنامه سرمایه گذاری EB-5 را جهت کنترل مهاجرت‌های غیر قانونی به آمریکا و نیز جذب سرمایه های خارجی در ازای تولید نیروی کار به تصویب رساند. این ویزای مهاجرتی برای آن دسته از افرادی است که مایل به سرمایه گذاری در اقتصاد آمریکا و دریافت گرین کارت از این طریق هستند.
در حال حاضر هر ساله تعداد ۱۰۰۰۰ سرمایه گذار خارجی تحت این نوع سرمایه گذاری می‌توانند گرین کارت دریافت و به همراه تمامی اعضاء خانواده (مجرد زیر ۲۱ سال) به کشور آمریکا مهاجرت نمایند.
جهت دریافت این نوع گرین کارت سرمایه گذاری می‌بایست مبلغ یک میلیون دلار سرمایه گذاری نمود ولی دولت آمریکا بطور موقت و آزمایشی میزان سرمایه گذاری در مناطق محروم با نرخ بیکاری بالا را به میزان ۵۰۰۰۰۰ دلار کاهش داده است.
واجدین شرایط.

سرمایه گذارمی تواند با سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰۰ دلاری در یکی از مراکز منطقه ای مورد تایید دولت ایالات متحده آمریکا کارت سبز با شرایط ویژه را بدست اورد این سرمایه گذاری بایستی ۱۰ فرصت شغلی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در مراکز منطقه ای ایجاد نماید.
برای احراز شرایط لازم به منظور اخذ این ویزا باید سرمایه به صورت کاملاً قانونی و شفاف بدست آمده باشد، از قبیل سود حاصل از معاملات ملکی، ارث، حقوق و پاداش، حق‌الزحمه فروش و امثالهم. سرمایه گذار میباست کاملاً بر دارایی خود کنترل داشته و ریسک‌های احتمالی ناشی از سرمایه گذاری خود را پذیرا باشد (لازم به ذکر است که کمپانی پارس تاکان با بهره گیری از وکلا و مشاورین خود قادر است تا بهترین مراکز منطقه ای را به شما معرفی نماید و ریسک سرمایه گذاری را برای شما به حداقل برساند).
سرمایه مورد نظر نباید کل دارایی فرد متقاضی باشد. متقاضی باید ریسک سرمایه گذاری را قبول کرده و دارائی‌های دیگری برای جلوگیری از مشکلات احتمالی داشته باشد.
مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری.

۱. دریافت گرین کارت (اقامت دائم) برای سرمایه گذار، همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال.
۲. داشتن حق انتخاب بین مهاجرت خانوادگی به آمریکا، زندگی و اشتغال به کار در هر نقطه که مورد نظرتان باشد و یا نگه داشتن کار و زندگی در کشور خود در حالیکه فرزندانتان در ایالت متحده مشغول تحصیل هستند.
۳. ورود به خاک ایالات متحده آمریکا در حداقل زمان ممکن ( ۶ الی ۹ ماه زودتر از گذشته به دلیل حذف نیاز به مجوز افک از اداره خزانه داری کل).
۴.کسب موفقیت‌های اقتصادی با استفاده از موقعیت‌ها و فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا.
۵. عدم نیاز حضور روزانه در محل کار و استخدام کارگران از جانب سرمایه گذاران (تمام مراحل نظارتی و کنترل مبلغ سرمایه گذاری شده به عهده مراکز منطقه ای می‌باشد).
با توجه به این که به حضور روزانه سرمایه گذار در محل سرمایه گذاری شده از شروط لازم نمی‌باشد لذا سرمایه گذار می‌تواند محل زندگی خود را در هر ایالتی به دلخواه انتخاب نماید.
مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری (EB-5 ).
۱. سرمایه گذاری در یکی از پروژه ای مراکز منطقه ای مورد تایید دولت ایالات متحده آمریکا.
۲. تکمیل فرم درخواست مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ارسال آن به اداره مهاجرت.
۳. اداره مهاجرت آمریکا ظرف مدت ۳۰-۹۰ روز نسبت به تایید درخواست و ارسال رسید مربوطه اقدام می‌نماید.
۴. بعد از دریافت رسید و اعلام موافقت اداره مهاجرت ( USCIS ) با پرونده شما که حدوداً ۶ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد پرونده متقاضی سرمایه گذاری به وزارت امور خارجه (NVC) جهت تعیین زمان مصاحبه فرستاده خواهد شد که معمولاً مدت زمان ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد.
۵. متقاضیان سرمایه گذاری بعد از موفقیت در مصاحبه برگزار شده در سفارت ایالات متحده امریکا گرین کارت خود را دریافت خواهند نمود.
۶. سرمایه گذار می‌تواند در مدت ۱۸۰ روز پس از صدور ویزا (گرین کارت) وارد خاک آمریکا شود.
توضیح ضروری:
سرمایه گذاران عزیز دقت فرماید که مکان انتخابی شما برای شروع زندگی در آمریکا به هیچ عنوان ارتباطی با محل قرار گرفتن پروژه شما ندارد. سرمایه گذاران به هیچ عنوان نیازی به حضور روزانه در پروژه ندارند و می‌توانند آزادانه در هر کجای خاک ایالات متحده آمریکا زندگی نمایند.
۲۱ ماه بعد از ورود سرمایه گذار به خاک امریکا شرایط ویژه (پس از تائید I-829 از سوی اداره مهاجرت) از روی گرین کارت شما برداشته می‌شود و شما گرین کارت دائم را دریافت خواهید نمود.

مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری (EB-5 ).

۱ – سرمایه گذاری در یکی ازپروژهای مراکز منطقه ای مورد تایید دولت ایالات متحده آمریکا.

۲ – تکمیل فرم درخواست مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ارسال آن به اداره مهاجرت.

۳ – اداره مهاجرت آمریکا ظرف مدت ۹۰-۳۰ روز نسبت به تایید درخواست و ارسال رسید مربوطه اقدام می‌نماید.

۴ – بعد از دریافت رسید و اعلام موافقت اداره مهاجرت (USCIS)با پرونده شما که حدوداً 6 تا 8 ماه به طول می‌انجامد پرونده متقاضی سرمایه گذاری به وزارت امور خارجه (NVC) جهت تعیین زمان مصاحبه فرستاده خواهد شد که معمولاً مدت زمان 6 تا 8 ماه طول می‌کشد.

۵ – متقاضیان سرمایه گذاری بعد از موفقیت در مصاحبه برگزار شده در سفارت ایالات متحده امریکا گرین کارت خود را دریافت خواهند نمود.

۶ – سرمایه گذار می‌تواند در مدت 180 روز پس از صدور ویزا (گرین کارت) وارد خاک آمریکا شود.

ویزای کار و اخذ گرین کارت از طریق استخدام.

اخذ گرین کارت از طریق استخدام.

برای اخذ گرین کارت کاری، اغلب متقاضیان باید جهت گواهی کار اقدام نمایند. پروانه دائم کار یا به عبارتی PERM به کارگران خارجی اجازه می‌دهد تا همیشه در آمریکا بتوانند زندگی و کار کنند. نوع استخدام نیز باید به صورت تمام وقت باشد.

اولین گام برای این نوع اقامت تایید اداره کار بر نبودن کارگر آمریکایی در رشته مورد نظر که حاضر به انجام آن کار با دستمزد مورد نظرمی باشد. ضمناً اداره کار باید گواهی مبتنی بر اینکه استخدام این کارگر خارجی لطمه ای به شرایط کاری و دستمزد کارگران آمریکایی نمی‌زند صادر نماید.

بعد از اخذ این گواهی‌ها، می‌توان نسبت به انجام سایر امور اداری در سرویس شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اقدام نمود.

بعد از انجام موفقیت آمیز مجموعه مراحل، کارگر خارجی، همسر و فرزندان زیر 21 سالشان گرین کارت اخذ خواهند نمود. دارنده گرین کارت از کلیه حقوق شهروندی آمریکایی برخوردار خواهد بود. 4 سال و 9 ماه پس از دریافت گرین کارت، کارگر خارجی، همسر و فرزندانش قادر خواهند بود برای دریافت گذرنامه آمریکایی اقدام نمایند.